torsdag 21 mars 2013

Ingen Picasso ...

Nä någon Picasso lär jag aldrig bli, men är man nybörjare så är man. Har aldrig hållit på med färg osv tidigare. Så man får kladda lite här och lite där för att se vad man kan och inte kan göra med färger. Här provade jag min nya stencil jag fick idag. Jag hade nog missat lite där för jag ville ha så själva trädet blev i den färgen man målade/sprejade. I stället fick man färgen runtom motivet i stället. Här kladdade jag med Neocolor kritor och akrylfärg. Och akrylfärg är nog inte min grej. Vartenda penseldrag syns och det är inte så lätt att få mjuka övergångar mellan färgerna. 

Rev gamla boksidor till husformer, använde lite stenciler och kladdade med mina Neocolorkritor. Och lite Washi tejp här och där piggar upp tycker jag. Och som vanligt är jag alltid sist ut med trendiga och nya scrapgrejer. Så nu älskar jag tejpen som alla människor har använt långt innan mig hahaha
Egentligen hade jag inte tänkt lägga upp sidor här som inte blev bra eller som jag inte gillar. Men förhoppningsvis utvecklas jag inom Mixed media också och då kan det vara kul att se hur det var när jag började.
/Cina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar